A divatipart is utolérte az infláció
A jelenlegi gazdasági helyzetben 42 százalék nyitottabbnak mutatkozik, hogy jobb minőségű ruhákat vásároljon.
A GLAMI divatkereső legfrissebb felmérése szerint 2023-ban a magyar fogyasztók 88 százaléka érzékelt drágulást a divatcikkek területén az infláció miatt, amit 53 százalék jelentős mértékűnek, 35 százalék pedig alacsony mértékűnek ítélt meg.
Az áremelkedés miatt 63 százalék kevesebbet költött ruhákra, cipőkre és egyéb kiegészítőkre, 22 százalék ugyan érezte az inflációt, de hajlandó volt a magasabb árat is kifizetni, 14 százalék pedig ugyanúgy vásárolt, mint korábban. A kiadások tekintetében 41 százalék 20.000-40.000 forintot, 32 százalék kevesebb mint 20.000 forintot, 12 százalék pedig 40.000 és 80.000 forint közötti összeget költött havonta divatcikkekre.
A felmérésben résztvevők 62 százaléka azzal próbálta csökkenteni a költségeket, hogy kevesebbet vásárol, 36 százalék kizárólag...