A digitális reklámok részaránya idén meghaladhatja az 55 százalékot
Idén várhatóan eléri a 745 milliárd dollárt a globális reklámköltések összértéke, ami 9,2 százalékos növekedést jelent az előző évi 682 milliárd dollárral szemben – olvasható a dentsu globális médiaügynökségi hálózat előrejelzésében.
Az elemzés szerint a növekedés főként olyan nagy politikai és sporteseményeknek lesz köszönhető, mint az év eleji pekingi téli olimpia, az amerikai félidei választások, illetve a katari labdarúgó világbajnokság. Ezek mellett erősnek ígérkezik az idei karácsony előtti kereskedelmi főszezon is, amely szintén erőteljesen növelheti a reklámköltések volumenét.
A globális reklámköltések csaknem háromnegyede öt országban zajlik, ezek sorrendben: USA, Kína, Japán, Egyesült Királyság és Németország. Bár a globális kilátások egyértelműen pozitívak, a növekedési potenciál igen eltérő az egyes régiókban: miközben Észak-Amerika erőteljes, 14 százalék közeli növekedést várhat,...